Rodzinna tradycja

Jakie jest moje ulubione „wspomnienie dzieciństwa”? Jednym, które zawsze przychodzi mi na myśl jest smak i zapach soku z dzikiego bzu, który robiła moja Babcia. Widok słoików i całego misterium nalewania do nich płynu – tak, żeby żaden brzeg nie został pobrudzony.

Miałam przerwę w robieniu soku z dzikiego bzu wg przepisu Babci …
Zaniedbałam rodzinną tradycję 😦
Ale Iga już „pomaga” w kuchni, więc w tym roku nie było żadnej wymówki, trzeba było odświeżyć przepis i zabrać się do dzieła 🙂

To tak wyglądała praca …

03062013

… a potem była część dodatkowa – nowość w rodzinnej tradycji – ozdabianie słoiczków 🙂

12062013 1206201312062013

A skoro na-strychu jest wyzwanie-wspomnienie-z-dziecinstwa to nie może tam zabraknąć soku Babuni 🙂

9 komentarzy (+add yours?)

  1. ivonno
    Czer 13, 2013 @ 19:32:30

    Fantastyczna nowa tradycja:-)
    Śmiało mógłby być ozdobą niejednej półki kuchennej:-)

    Odpowiedz

  2. hela
    Czer 14, 2013 @ 19:12:52

    myślę, że śmiało może konkurować z tym, co Tygryski lubią najlepiej…;) nie ma to jak pięknie opakowana babcina tradycja:)

    Odpowiedz

  3. mbabka
    Czer 16, 2013 @ 16:08:28

    A mogłabyś podać przepis? Uwielbiam ten sok nie tylko na walory lecznicze ale i smakowe, jednak nie mam odwagi by skorzystać z niesprawdzonych przepisów. Pozdrawiam

    Odpowiedz

    • Miejska Kura
      Czer 23, 2013 @ 07:20:40

      Oczywiście 🙂 już wysyłam mailem 🙂 i życzę smacznego ja go uwielbiam 🙂 i żałuję że taką przerwę w jego robieniu miałam, no ale już jest 🙂

      Odpowiedz

  4. AnnaT
    Czer 24, 2013 @ 20:55:57

    Fajny pomysł z ozdabianiem słoiczków, są śliczne 🙂

    Odpowiedz

  5. szydelkiem w oko
    Czer 27, 2013 @ 18:10:20

    a ja proszę o dokształcenie 😉 taki syrop ma właściwości zdrowotne??? opakowanie cudne 😉

    Odpowiedz

Skomentuj

